ارث بابام

صندوق ذخيره فرهنگيان چيست؟

صندوق ذخيره فرهنگيان چيست؟

قبل از بررسي روند پذيرش صندوق ذخيره فرهنگيان در بورس اوراق بهادار ، لازم است با تاريخچه اين صندوق آشنا شويد تا مشخص شود سهام فرهنگيان تا چه ميزان مي تواند راحتي و امنيت اعضاي صندوق را فراهم کند.

https://weheartit.com/bashgahagah

شخصيت هاي فرهنگي بخش عمده اي از کارمندان دولت را تشکيل مي دهند ، آنها مسئول آموزش نسل جديد و ساختن آينده تا حدود زيادي هستند و مقامات دولتي مي دانند که افزايش رفاه و بهبود معيشت فرهنگيان بسيار مهم است. نقش در بهداشت عمومي صندوق ذخيره فرهنگيان با توجه به تبصره 63 برنامه دوم توسعه در پايان سال 1995 به همين منظور تاسيس شد.

اگر هر يک از مربيان بخواهند به صندوق بپيوندند ، حداکثر 5? از حقوق ماهانه خود را به صندوق واريز مي کنند و دولت با معادل مبلغ سپرده به آنها کمک مي کند.

طبق قانون ، صندوق ذخيره فرهنگيان مجاز به سرمايه گذاري ، مشارکت يا فعاليت در زمينه هاي بانکي ، توليدي ، خدماتي ، تجاري ، مالي ، عمراني ، فرهنگي و غيره است و بنابراين مزاياي فرهنگي را براي فرهنگيان فراهم مي کند.

عضويت در اين صندوق مزاياي زيادي براي مربيان دارد. آنها سهم خود را از سپرده ، مبلغ سپرده دولت و مزاياي هر دو دارند. علاوه بر اين ، صندوق و شرکت هاي تابعه آن تسهيلاتي مانند بيمه اقساط شخص ثالث ، تورهاي مسافرتي اقساطي ، ليزينگ خودرو و ... را ارائه مي دهند ، اما در نهايت هدف اصلي صندوق ذخيره فرهنگيان سرمايه گذاري در دارايي هاي معلمان است که براي بازنشستگي استفاده مي شود. . کمکشون کن.

مزاياي ارائه صندوق ذخيره فرهنگي در بورس اوراق بهادار چيست؟

به دليل مزايايي که ذکر کرديم ، تعداد زيادي از مربيان عضو صندوق شدند و گردش مالي آن به مرور زمان به مبالغ زيادي رسيد. متأسفانه ، ساختارهاي نامناسب و نظارت ناکافي منجر به تخلفات مالي در سالهاي اخير شده است.

با توجه به اين تاريخچه کوتاه ، مشخص است که ليست صندوق ذخيره فرهنگيان چه مزايايي مي تواند در بورس داشته باشد. شفافيت مهمترين هدف شرکتهاي پذيرفته شده در صندوق است. سازمان بورس اوراق بهادار بر عملکرد و گزارشات شرکت هاي بورسي کنترل کامل دارد. شرکت ها وظيفه دارند گزارش هاي خود را به صورت شفاف منتشر کنند و سهامداران مي توانند به راحتي از اين گزارش ها بصورت آنلاين مطلع شوند. پذيرش صندوق ذخيره فرهنگيان در بورس اوراق بهادار منوط به اصلاحات ساختاري است و سازمان بورس اوراق بهادار در اين زمينه قوانين سختگيرانه اي دارد. پس از پذيرش شرکت ها ، نظارت دقيق بر عملکرد شرکت هاي تابعه صندوق اعمال مي شود.

نکته مهم ديگر ارزيابي دارايي هاي صندوق است. در بورس اوراق بهادار ارزش روز دارايي ها به طور دقيق محاسبه مي شود و فرايند متفاوتي با دفترداري دارد. پس از تعيين ارزش واقعي دارايي ها ، به هر معلم مقدار مشخصي سهام با توجه به نمره آنها تعلق مي گيرد.

https://www.turnkeylinux.org/user/1497923

صندوق ذخيره فرهنگيان چگونه در بورس عرضه مي شود؟

به گفته مهدي نيکدل ، مديرعامل صندوق فرهنگي ، تلاش مي شود شرکت هاي تابعه صندوق در بورس سهام وارد شوند. دو شرکت اراک ماشين سازي و ايران ارقام که زيرمجموعه هاي اين صندوق هستند ، پيش از اين در بورس اوراق بهادار ثبت شده بودند. شرکت بيمه و مهندسي و بازرسي صنايع معلم نيز سال گذشته وارد بورس شد. اخيراً پذيرش اوليه پتروفارنگ در بازار فرابورس انجام شده است ، در مرحله بعدي شرکت ساخت و ساز معلم و سپس شرکت سرمايه گذاري فرهنگيان وارد بورس مي شوند. اين سه شرکت منابع اصلي صندوق هستند و 99? دارايي صندوق را در اختيار دارند. هدف اين است که هر سه تا سال آينده ليست شوند.

سهام صندوق ذخيره فرهنگيان چگونه در دسترس آنها است؟

ثبت صندوق ذخيره فرهنگيان پيش بيني شده است که سهام به صورت واحدها يا واحدهايي قابل صدور و ابطال در اختيار فرهنگيان قرار گيرد. وقتي معلمي قصد ترک صندوق را دارد ، امتيازات وي محاسبه و مبلغ مناسب از واحد فرهنگي يا واحد به وي پيشنهاد مي شود.

https://www.cheaperseeker.com/u/bashgahagah

فرهنگيان مي توانند از سهام خود به سه طريق استفاده کنند:

واحدها را با قيمت روز بازار بفروشيد و پول نقد دريافت کنيد.

سهام خود را به عنوان سرمايه گذاري نگه داريد.

واحدهايي را به بيمه معلم ارائه دهيد و پس از بازنشستگي از بيمه معلم حقوق اضافي دريافت کنيد.

چگونه مي توان کد بورس اوراق بهادار را در صندوق ذخيره فرهنگيان ثبت کرد؟

براي دريافت سهام در صندوق ذخيره فرهنگيان بايد کد بورسي داشته باشيد و کد خود را در صندوق ذخيره فرهنگيان ثبت کنيد. ثبت کد بورس صندوق ذخيره فرهنگيان از تاريخ 31 مارس 2010 آغاز شده و مهلت آن تا پايان ماه مه 1400 اعلام شده است.

https://www.mobypicture.com/user/bashgahagah

مربيان شاغل و افرادي که پس از سال 2016 بازنشسته شده اند مي توانند به وب سايت موسسه به آدرس www.szf.ir وارد شوند ، به فرم وضعيت عضو رفته و کد بورس خود را در p وارد کنند.


برچسب ها : صندوق , ذخیره , فرهنگیان , چیست؟ ,
+ نوشته شده در چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400ساعت 23:01 توسط خداداد | | تعداد بازدید : 19

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]